Oprichter DeGiro investeert in ‘aandachtgever’ Alphabait

Gijs Nagel, mede-oprichter van beleggingsplatform DeGiro, investeert in datatechnologiebedrijf Alphabait. Thijs van Schothorst bouwt daar een systeem waarmee bedrijven zich, op schaal, attent kunnen tonen aan hun klantgroepen. De investering van een paar ton, gedaan samen met zakenpartner Gert-Jan Holstege, waardeert het bedrijf op meerdere miljoenen euro’s. Alphabait biedt een SaaS-oplossing waarmee organisaties nauwere banden met hun klanten kunnen smeden. Een belangrijk onderdeel van de Alphabait-oplossing is een gepersonaliseerd cadeau-mechanisme, dat via e-mail, fysieke kaarten of binnenkort ook via sms kan worden aangeboden. “Klanten kunnen kiezen voor een bedrijfseigen cadeau of een van de honderden cadeaubonnen die wij aanbieden, allemaal op maat gemaakt,” vertelt Van Schothorst. Op dat punt werkt hij samen met Intersolve. “De feedback genereert unieke 1st party data die op geen enkele andere manier beschikbaar zijn. Deze aanpak stelt bedrijven in staat om proactief beslissingen te nemen en sterkere klantrelaties te ontwikkelen.” De start-up richt zich in eerste instantie op organisaties voor wie het niet vanzelfsprekend is om contact te hebben met hun achterban. Dat zijn in deze fase autoleasebedrijven, vrijwilligers in de zorg en financiële intermediairs. De feedbackratio op kaarten-met-QR blijkt gemiddeld boven de vijftig procnet te liggen. “We zien dat het werkt om loyaliteit te versterken en relaties warm te houden.” Met de nieuwe kapitaalinjectie kan Alphabait zijn groei verder versnellen. Het bedrijf werkt samen met Sourcelab in Bulgarije, waar het technisch ontwikkelteam is gevestigd. Van Schothorst: “We waren vorig jaar al winstgevend, maar kunnen nu meer mensen aannemen, we verhuizen en onze software sneller ontwikkelen.” De oprichter begon Alphabait samen met Jaap Kalff en Jerry Smit. Via hen kwam hij in contact met Gijs Nagel. Later dit jaar lanceert Alphabait een vernieuwd platform waarmee klanten hun data volledig ‘actionable’ kunnen maken – met één overzichtelijk dashboard dat data, inzichten en AI-gedreven klantinteracties samenbrengt.
emerce
01-05-2025 12:50