De geconsolideerde omzet van maaaltijdbezorger HelloFresh kwam in het eerste kwartaal uit op 1,9 miljard euro, tegenover ongeveer 2,1 miljard in het eerste kwartaal van 2024. Ondanks de omzetdaling wist HelloFresh zowel de aangepaste EBIT(DA) als de vrije kasstroom jaar-op-jaar te verhogen, dankzij besparingen op overheadkosten, optimalisatie van marketinguitgaven, inkoopbesparingen en lagere investeringen.
Als gevolg hiervan steeg de aangepaste EBITDA van de HelloFresh Group naar 58,1 miljoen euro in het eerste kwartaal van 2025, vergeleken met 16,8 miljoen in dezelfde periode vorig jaar.
‘In het eerste kwartaal van 2025 hebben we bewust ingezet op winstgevendheid en kasstroom in plaats van puur op omzetgroei,’ stelt het bedrijf. ‘We hebben hard gewerkt aan het verhogen van de efficiëntie en richten ons ondertussen op toekomstige ontwikkelingen.’
In het VK werden meer groenten en fruit in de recepten opgenomen, en een nieuwe recyclebare koelbox geïntroduceerd. In Canada het bedrijf het aanbieden van meer dan 100 maaltijdopties per week. Deze initiatieven rollen HelloFresh later dit jaar verder uit in andere markten.
HelloFresh bevestigde opnieuw zijn verwachting voor het boekjaar 2025: een aanzienlijke stijging van de aangepaste EBIT van 136 miljoen euro in 2024 naar tussen de 200 en 250 miljoen euro in 2025.
emerce
29-04-2025 07:45