Ad Pepper neemt meerderheid in Duitse productvergelijkers

Ad Pepper Group koopt weer een pluk aandelen in marktleiders billiger.de, shopping.de en juhuu.at en bezit nu de meerderheid van de stukken. Eind vorige week verwierf de beursgenoteerde groep 14,48 procent van de aandelen in solute, wat het totaal nu op 58,86 procent brengt. Het doel is om naar 75 procent eigendom te werken. Reclamegroep Ad Pepper verwierf in 2023 een kwart van de aandelen in solute en is dat sinds dit jaar stapsgewijs aan het uitbreiden door andere, kleine aandeelhouders uit te kopen. De koper zegt in een persbericht: “De strategische acquisitie versterkt het Europese portfolio van de advertentiegroep. Samen met het internationale partnernetwerk van Webgains creëert dit een geïntegreerd, AI-aangedreven aanbod voor intelligente prestatiecampagnes.” Webgains is een internationaal Europees affiliatenetwerk, ook actief in Nederland. Ad Pepper wil dat koppelen aan de productvergelijkers die het nu koopt om extra bereik en daarmee omzet te genereren. Aanstaande woensdag 30 april publiceert Ad Pepper de financiële resultaten over 2024. Foto: Enzo Lo Presti, Unsplash
emerce
28-04-2025 13:58