KPN heeft naar eigen zeggen solide resultaten geboekt in het eerste kwartaal en ligt goed op schema met de uitvoering van zijn strategie. Zo groeide afgelopen kwartaal de Consumentenmarkt zowel op vaste als op mobiele diensten. Ook de Zakelijke Markt opnieuw sterk.
KPN realiseerde een ‘aantrekkelijke groei’ van de operationele winst (EBITDA). De omzet groeide 3 procent naar 1,4 miljard euro. De nettowinst daalde echter naar 169 miljoen euro door de opstartkosten van een nieuwe samenwerking met pensioenfonds ABP. Die gaat een groot deel van KPN’s zendmasten bouwen en beheren.
Er kwamen 8000 vast-mobiele klanten bij, 21.000 mobiele klanten en 37.000 glasvezelklanten.
Inmiddels hebben heeft KPN met zijn joint venture Glaspoort 64 procent van de Nederlandse huishoudens voorzien van een glasvezelverbindingen.
KPN verwacht dat de directe invloed van de Amerikaanse en wederzijdse handelstariefsmaatregelen op de resultaten beperkt zullen zijn.
emerce
24-04-2025 07:51