Herstel voor Havas

Na in 2024 terrein te hebben verloren, liet reclamegroep Havas gisteren weten in het eerste kwartaal weer te zijn gegroeid, met een stijging van 2,5 procent. Daarmee ligt het bedrijf op koers om de jaarlijkse groeiverwachting van meer dan 2 procent te halen. De totale netto-omzet steeg met 5,2 procent tot 649 miljoen euro. In het eerste kwartaal rondde Havas drie overnames af: het Spaanse sportmarketingbureau CA Sports, het Amerikaanse e-commerce mediabureau Channel Barkers en het Argentijnse creatieve bureau Don. De Noord-Amerikaanse markt liet een krachtig herstel zien, met een organische groei van 3,2 procent tegenover een daling van 4 procent in dezelfde periode vorig jaar. Die groei werd vooral gestuwd door een sterke prestatie van Havas Health, dat dubbele groeicijfers liet noteren. In Europa was sprake van een lichte krimp van 0,2 procent. Frankrijk boekte bescheiden groei, maar de Britse activiteiten liepen terug, vooral vanwege zwakkere prestaties in de creatieve en gezondheidssegmenten.
emerce
11-04-2025 08:30