Sonicbrand breidt uit naar Nederland

Het Britse Sonicbrand, naar eigen zeggen pionier op het gebied van audiobranding, breidt uit naar Nederland. Vanaf vandaag is Sonicbrand actief in Amsterdam. De uitbreiding naar Nederland wordt geleid door Marijn Roozemond, een ervaren expert met meer dan tien jaar ervaring in sonic branding. Hij begon zijn carrière bij Interbrand en daarna werkte hij acht jaar bij MassiveMusic, waar hij merken als Philips, ING, en Haleon voorzag van muziek en geluid. Daarna werkte hij als zelfstandig professional, waarbij hij zowel freelance opdrachten uitvoerde voor verschillende muziek agencies als eigen projecten realiseerde onder zijn eigen naam—waaronder het creëren van de sonic branding voor de Nederlandse politie. Sonicbrand is opgericht in 1999 door Daniel Jackson, en heeft grote klanten als Shell, Riyadh Air, Nestlé en MARS. Het bedrijf is onderdeel van de Enchant Group, waar ook WMP en Resister onder vallen. Resister beschikt over een uitgebreide catalogus van duizenden tracks, die eenvoudig te licenseren zijn voor tv, film, games en commercials. De uitbreiding naar Nederland is volgens Daniel Jackson een logische stap: ‘De vraag naar strategische audio branding groeit snel in de Nederlandse markt, en we zien enorme kansen voor merken die sterkere verbindingen met hun doelgroep willen opbouwen via geluid.’ Daarnaast blijft de vraag naar een onderscheidende merkidentiteit toenemen. Kantars BrandZ onderzoek laat zien dat merken met sterke merkactiva, waaronder sonische elementen, 76 procent meer merksterkte en 138 procent hogere ‘percepties’ van reclame-effectiviteit bereiken.
emerce
08-04-2025 08:17