Picnic neemt nu ook pakketjes van PostNL mee

Online supermarkt Picnic neemt vanaf vandaag ook retourpakketjes van PostNL mee. Klanten kunnen als hun boodschappen aan huis bezorgd worden de pakketjes gratis meegeven aan de bezorger van Picnic. Ze hoeven dan niet meer met de auto of fiets naar een PostNL-punt. Picnic startte twee weken geleden een proef in Arnhem en Nieuwegein met het ophalen van retourpakketjes van PostNL, een week later werd de dienst uitgebreid naar Heerlen, Groningen, Wateringen, Den Bosch en Hilversum. Het ophalen van pakketjes van een andere aanbieder is vijf jaar geleden al begonnen. Afgelopen jaar gaven klanten honderdduizenden pakketjes mee aan de bezorgers van Picnic. Sinds enkele maanden zijn Picnic en PostNL titelsponsor van Team Picnic PostNL, de Nederlandse wielerploeg. ‘Door onze sportieve samenwerking raakten we ook al snel in gesprek over de mogelijkheid om retourpakketten van Picnic-klanten te bezorgen’, aldus Pim Berendsen, CFO van PostNL. ‘Online winkelen is steeds meer onderdeel van ons dagelijks leven en het is het aan ons als e-commercepartijen om door innovatieve oplossingen het versturen en retourneren van pakketten voor onze klanten makkelijker te maken.’ Het gaat voorlopig om retourpakketjes van webwinkels, die voorzien zijn van een meegeleverd of uitgeprint retourlabel. Ook pakketjes met zogenaamde ‘heen- en teruglabels’ worden opgehaald. De bezorger van Picnic scant het retourlabel dat op het pakket zit en neemt de pakketjes mee naar de lokale hub, waar ze opgehaald worden door PostNL.
emerce
27-03-2025 07:30