BN’ers investeren samen €2,5 miljoen in Amigos

Amigos, de sociale app die draait om ‘echte ontmoetingen in de echte wereld’, vindt steun bij BN’ers Marco van Basten, Sander Schimmelpenninck, Sam Feldt, Frans Duijts, Frank Rijkaard, Ronald de Boer en Anouk Hoogendijk. De BN’ers investeren samen met enkele anderen 2,5 miljoen euro in de app. Een kwart van de Gen-Z’ers en de Millenials voelt zich door het gebruik van social media minder gelukkig, een stijging ten opzichte van vorig jaar. De generaties spenderen respectievelijk 167 en 127 minuten per dag aan social media-apps. Zo’n 2,7 miljoen Nederlanders vinden dat hun social media gebruik echte sociale contacten in de weg staat, blijkt uit het Nationaal Social Media Onderzoek 2025. Amigos wil daar verandering in brengen. Met de missie ‘Scroll less, live more’ roept de app op om minder tijd online door te brengen en meer tijd te besteden aan spontane, offline ontmoetingen. Amigos groeit hard in Europa, Azië en Zuid-Amerika en alleen al in Nederland vinden 800.000 gebruikers elkaar via de app. Naast de bekende voetballers en DJ’s en presentatoren, zijn ook radio DJ Barend van Deelen, oud Tweede Kamerlid Kees Verhoeven en oud-voetballer Wout Brama ambassadeurs van Amigos geworden.
emerce
27-03-2025 06:01