Het Italiaanse moederbedrijf van prijsvergelijker Pricewise neemt de Duitse vergelijker Verivox over van mediabedrijf ProSiebenSat.1.
Bert Habets, groep-CEO van ProSiebensat.1 Media zegt in een persbericht: “De aankondigingen van vandaag markeert een belangrijke stap om ons strategisch doel te brengen: ons concentreren op onze kerntertainmentactiviteiten.”
De Duitsers, voorheen ook eigenaar van SBS, willen zich strategisch louter nog richten op de bouwer van digitale bedrijven NuCom en online dating, via ParshipMeet Group. Daartoe kochten ze de minderheidsbelangen van General Atlantic af.
Verivox gaat binnen deze herschikking van de kaarten naar de Italiaanse groep Moltiply. Dat zal Verivox integreren in de visie waar negentien andere vergelijkend en bemiddelaars onderdeel van zijn. Die zijn actief in Italië, Spanje, Frankrijk, Mexico en – via Pricewise – in Nederland.
De Duitse prijsvergelijker wordt gewaardeerd op 232 miljoen euro.
emerce
25-03-2025 13:58