Vertaaldienst DeepL houdt in Nederland een reclamecampagne om zich gericht te profileren naar de veeleisende kantoormedewerker en ondernemer die kwaliteitsvertalingen verwacht van een AI.
Met zijn kwaliteit, de Europese achtergrond en de focus op de veeleisende gebruiker onderscheiden de Duitsers zich van de meer generieke tekstomzetters, zoals ChatGPT, Claude en Le Chat.
Een woordvoerder van het bedrijf laat aan Emerce weten: “De campagne speelt met Nederlandse gezegden in een zakelijke context, letterlijk vertaald naar het Engels, waardoor er een opvallende twist ontstaat. De advertenties staan op digitale schermen en billboards op belangrijke locaties en introduceren DeepL bij Nederlandse ondernemers.”
DeepL heeft zijn eigen servers in de Europese Economische Ruimte. Er lekken bij het gebruik geen data naar de VS.
Het bedrijf heeft naar eigen zeggen een klantenbestand van meer dan tweehonderdduizend gebruikers, bestaande uit bedrijven en overheden, evenals miljoenen individuen op 228 wereldwijde markten. “Het Language AI-platform van het bedrijf wordt met name vertrouwd voor zakelijke en professionele toepassingen waarbij de inzet hoger is als het gaat om kwaliteit, precisie en veiligheid, of het nu gaat om interne communicatie-uitdagingen of externe communicatie.”
Het hoofdkantoor van DeepL bevindt zich vlak over de Nederlandse grens, in Keulen. Verdeeld over de thuiskantoren en de filialen in Amsterdam, Londen, Austin, New York en Tokyo werkt er zo’n duizend man.
emerce
21-03-2025 12:56