De groei in het aantal streamingabonnees in Duitsland, Frankrijk en Hongarije levert een aanzienlijke omzetgroei op voor de streamingdiensten van mediagroep RTL.
Vanochtend publiceerde de groep zijn cijfers over 2024, waaruit spreekt dat het aantal abonnees in dit domein met 21 procent toenam tot 6,8 miljoen. Niet bijster veel in vergelijking met pure-play streamers, maar inmiddels serious business voor het concern dat groot werd met televisie.
De groepsomzet daalde in diezelfde periode met 1,5 procent naar 6,3 miljard euro. Naast tegenvallers bij Fremantle (-8% door AI-stakingen in de VS) is ook de reclamemarkt daar debet aan, met name de omzetdaling (-6,4%) bij televisie in het vierde kwartaal.
Nederlandse cijfers geeft RTL Group amper meer, omdat deze tak bezig met een afsplitsing naar DPG Media. Die is nog niet in kannen en kruiken.
Beleggers zijn niet erg blij met de Duitse cijfers en straffen het aandeel met een daling van ruim negen procent.
Foto: Frank Okay, Unsplash
emerce
20-03-2025 11:58