AI-marketingbedrijf Billy Grace ontvangt een investering van drie miljoen euro om zijn diensten uit te rollen naar andere landen.
De slimme software raakt merkbaar een snaar onder uitgevers en adverteerders, want de omzet van het bijna drie jaar oude bedrijf nam vorig jaar met 700 procent toe.
Het jaar daarvoor boekten oprichters Robin Friend, Tjadi Peeters en Mitch Voskuilen ook al een omzetgroei van 800 procent. De vraag is aanhoudend groot en begint ook merkbaar te worden van markten buiten Nederland.
Vanochtend maakte de onderneming bekend dat ze drie miljoen euro venture capital heeft opgehaald bij Fortino Capital en een aantal angel investeerders. Wie die laatsten zijn, melden ze niet. In eerdere fases stapten Raymond Spanjar, Floris Rost van Tonningen, Robert-Jan Patrick de Laive David Vermeulen, Marc Wesseling, Dennis Goedegebuure, Engin Celikbas, Higionio Raventos, David Wyler, Alex Stil en Rob van Nuenen in.
Het is niet bekend tegen welke waardering de nieuwe investeringsronde plaatsvond.
Billy Grace is een bedrijf dat AI-technologie inzet om tracking, attributie en data-analyse uit te voeren op een privacyvriendelijke manier. Dat geeft marketeers controle over hun digitale groei. Mitch Voskuilen legt uit: “Veel marketeers worstelen met dezelfde uitdaging. Er zijn steeds meer kanalen en daardoor is er steeds meer data. Elk marketingkanaal heeft daarbij eigen rapportagetools, wat het niet overzichtelijker maakt.”
“Het is onze ambitie om een groter deel van de Engelse, Amerikaanse en Duitse markt te veroveren. Het grote voordeel is dat we als SaaS-bedrijf makkelijker opschalen en de uitdagingen van marketeers universeel zijn.“ Met het nieuwe geld wil de onderneming meer mensen aannemen en de onboarding van internationale klanten opschalen. Dat is jargon voor: nieuwe klanten zo snel mogelijk aan de slag krijgen.
Tegen Emerce zegt Voskuilen dat zijn team het platform gaat uitbreiden met elementen van mediacreatie. Marketeers kunnen dat zelf al makkelijker doen met een brede waaier aan AI-tools. “Het is onze visie om creativiteit terug te brengen bij de marketeer. We gaan ook meer wetenschap incorporeren die laat zien welke creatieve uitingen wel en niet gaan werken.”
emerce
17-03-2025 13:55