Online omzet Zara stijgt 6,6%

De digitale verkopen bij Zara en Zara Home stegen in 2024 met 6,6 procent, maar andere merken van de Inditex-groep deden het beter. Met name Bershka en Oysho (+10,8%) en Stradivarius (+14,1%) deden vorig jaar goede zaken, gekeken naar de groeicijfers. In absolute cijfers zijn dit echter kleinere merken, zekere in vergelijking met Zara. Zara boekte in 2024 een digitale omzet van 27,8 miljard euro. Het totaal van de internetkopen via sites en apps kwam in het jaar uit op 38,6 miljard euro. Dat komt naar vorige in de jaarcijfers die de Spaanse kleding- en lifestylegroep gisteren publiceerde. “Online verkoop [in het vierde kwartaal] groeide ook bevredigend met twaalf procent tot 10,2 miljard euro.” De helft van de fysieke en digitale omzet realiseert Inditex in Europa, exclusief Spanje. De thuismarkt is goed voor nog eens vijftien procent. Voor het nu lopende jaar schat het concern 1,8 miljard euro te besteden aan kapitaaluitgaven. “Deze investering zal voornamelijk worden besteed aan de optimalisatie van onze commerciële ruimte, de technologische integratie en de verbetering van onze online platforms.” Foto: Ben Tofan, Unsplash
emerce
13-03-2025 12:54