MediaMarkt lanceert Marketplace in België

MediaMarkt heeft vandaag haar Marketplace gelanceerd in België, precies een jaar na de lancering van Marketplace in Nederland. Op dit platform biedt het bedrijf partners de mogelijkheid om producten aan te bieden die in eerste instantie niet in de Belgische winkels verkrijgbaar zijn. Op korte termijn zal het aanbod uitgebreid worden met andere categorieën, zoals beauty en tuinproducten. Kopers op de Marketplace kunnen vertrouwen op hoge kwaliteitsnormen, omdat MediaMarkt alleen met geselecteerde partners samenwerkt. In een eerste fase zijn dat circa 50 partners, waaronder insta360, Medisana, Philips Hue, Lifegoods, Ecovacs, Ninja, Laifen en Imoshion. MediaMarkt hanteert naar eigen zeggen een strikte selectie van partners om de kwaliteit te waarborgen. De lancering van de Marketplace maakt deel uit van de ambitie van het bedrijf om in de toekomst een groter deel van de omzet uit online te halen. Behalve in de 27 winkels, kunnen klanten in België terecht op de webshop, in de app en sinds vandaag dus ook op de Marketplace. Partners die hun producten op de Marketplace aanbieden krijgen ook de kans om deze producten tijdelijk in één van de fysieke winkels te verkopen. Aan de hand van de dienst Space-as-a-Service kunnen deze partners een tijdelijke of permanente plek reserveren in de winkels van MediaMarkt. De lancering van de Marketplace maakt onlosmakelijk deel uit van de omnichannel-strategie van MediaMarkt. Deze is erop gericht om via elk kanaal, fysiek en digitaal, nog dichter bij de klant te staan.
emerce
06-03-2025 09:00