Europese consumenten kopen op internet het vaakst kleding. Gekeken naar de penetratie van e-commerce in de EU springen Ierland, Nederland en Denemarken eruit.
Na kleding is het thuis laten bezorgen van eten de populairste bezigheid van de Europese digitale consument. Daarna volgt pas het kopen van lichaamsverzorgde items en woninginrichting.
Dat komt naar voren uit nieuwe cijfers van het Europese statistiekbureau Eurostat. Dat publiceerde eind vorige week de e-commercecijfers over 2024.
In 2024 kocht of bestelde 77 procent van de internetgebruikers goederen of diensten voor persoonlijk gebruik online in de afgelopen 12 maanden.
De hoogste percentages internetgebruikers die in 2024 online aankopen hebben gedaan, waren in Ierland (96%), Nederland (94%) en Denemarken (91%). Omgekeerd had Bulgarije het laagste aandeel op 57 procent, gevolgd door Italië en Roemenië, beide op zestig procent.
Foto: Oliver Ragfelt, Unsplash
emerce
24-02-2025 06:40