Nieuwe baas retailmedia Zalando

Op het Berlijnse hoofdkantoor van Zalando is Joanna Rogers het nieuwe hoofd Retailmedia. Zij rapporteert direct aan co-CEO Robert Gentz, wat het belang van deze afdeling onderstreept. Zalando is via ZMS (Zalando Marketing Services) al langer actief richting adverteerders, maar is in de kwartaalcijfers nooit open over de prestaties daar. Het wil de Duitsers al tien jaar niet lukken om het platformconcept zo agressief op te tuigen als Amazon of About You doen. Om die reden kocht het laatstgenoemde partij vorig jaar. Joanne Rogers werkt sinds 2021 bij Zalando bij Beauty, Designer, en Pre-owned. Die afdelingen heeft ze opgetuigd tot voor de markt herkenbare proposities. “In deze nieuwe rol zal Rogers zich richten op het uitbreiden van ZMS als een motor van Zalando’s B2C-groeiplan.” Naast de aanstelling van het nieuwe hoofd Retailmedia stelt Zalando nog een aantal andere seniore managers aan voor zijn marketing- en techactiviteiten.
emerce
11-02-2025 12:57