OpenAI en en alle andere techcommercials van Super Bowl LIX

Vorig jaar de topadverteerder, dit jaar niet te zien in de reclameblokken van de Super Bowl 2025: Temu. Wie wel zijn primeur genoot was OpenAI met ChatGPT. Deze en alle andere techcommercials op een rij. Van onbekend naar veelbesproken, dat was wat Temu via de Super Bowl realiseerde en wat OpenAI nu ook probeert. AI-zoekmachines bestonden eind ’23 amper, nu zijn ze goed voor – naar verluidt – 1,5 procent van het zoekverkeer. Met deze abstracte boodschap wil OpenAI de wereld lekker maken voor ChatGPT: Booking.com trekt de Muppets uit de kast: Disney+ laat je zien hoe de wereld eruit ziet zónder zijn streamingdienst: In zijn vierde SB-editie Doordash wil de kijkers verleiden een abonnement te nemen zodat ze kunnen besparen: Met GoDaddy Airo, zo reclameert de hoster, zit je nooit verlegen om een uitgewerkt idee voor een website, logo of content voor op de socials: Google doet mee met twee commercials, eentje voor zijn Pixel-telefoons en een voor de AI-functie in de telefoonlijn: Gemini Live Huizensite Homes.com gebruikt de Super Bowl om twee korte commercials te tonen, die niets met huizen te maken hebben. Op YouTube staan nog acht teasers uit dezelfde reeks. De agressieve campagne leverde het bedrijf vorig jaar 114 miljoen sitebezoekers op. Instacart, dat boodschappen bezorgt, geeft een hele waaier aan ‘merkmascottes’ voorname bijrollen: Hoe de wereld eruit zag toen websites nog met de post werden bezorgd, dat is het hoofdthema van de geinige commercial van Squarespace: Uber Eats doet het met zeventien teasers, zoals:
emerce
10-02-2025 14:55