Samenvattingen Eredivisie blijven bij de NOS

De samenvattingen van de Eredivisie zijn ook de komende twee jaar te zien bij de NOS en bij de publieke omroep. De samenwerking met Eredivisie Media & Marketing (EMM) is verlengd tot en met het seizoen 2026/’27 en omvat zowel de Eredivisie van de mannen als die van de vrouwen. Dit betekent dat de samenvattingen van de Eredivisie de komende jaren op dezelfde manier te volgen zijn bij de publieke omroep via de NOS: zowel op televisie als via NPO Start, NOS.nl en de NOS-app. Hetzelfde geldt voor de live-verslaggeving op NPO Radio 1 bij NOS Langs de Lijn. Ook behoudt de NOS de mogelijkheid om de samenvattingen en hoogtepunten van de Eredivisie online en social media uit te zenden. De Eredivisie en de NOS kennen een lange geschiedenis. Op 5 april 1959 was de eerste uitzending van Sport in Beeld, de voorloper van NOS Studio Sport. Hele generaties zaten sindsdien op zondag ‘met het bord op schoot’ voor de televisie voor de samenvattingen van de Eredivisie. De uitzendingen van Studio Sport Eredivisie trekken wekelijks een breed publiek van ruim 2,8 miljoen kijkers, met een marktaandeel van 31,2 procent.
emerce
29-01-2025 09:00