Losse labels verdwijnen, gaan op in ACE

Bureaugroep ACE neemt afscheid van de losse merknamen die het afgelopen jaren om zich heen verzamelde via overnames. Die gaan allemaal op in ACE. Dat maakt ACE vanochtend aan de markt bekend. De merknamen Glasnost, Fitzgerald, Herc, Blauw Gras, Off The Record, IMLounge, Content Icons en Amaru komen te vervallen. De oude domeinnamen van deze labels verwijzen nu door naar Ace.nl. “Daarmee brengen we elk facet van PR en creatieve marketing samen om je merk nieuwswaardiger dan ooit te maken.” Er is gekozen voor een nieuwe structuur met drie strategische pijlers: Create, Accelerate en Innovate. Born05 blijft als enige onder zijn eigen naam opereren, met een kantoor in Utrecht. Met Create richt het bureau zich op het positioneren van merken door middel van merkstrategie en merkcreatie. Binnen Innovate worden waardeproposities ontwikkeld die bijdragen aan de groei van het merk en het bedrijf, zoals AI-toepassingen. Binnen Accelerate ontwikkelt het bureau moderne mid-funnel oplossingen waarin PR, social, influencer marketing, media en performance samenkomen. Dennis van Vugt is de nieuwe CEO. Hij neemt het stokje over van Rogier IJzermans. Hij gaat zich richten op relaties met de grootste klanten. Eind 2020 ontstond de Ace-groep uit de rebranding van Born05 Group. Born05 bouwde daarvoor gestaag aan zijn expertise met de overnames van Airborne (2018) en Newborn (2019). In 2020 kocht directeur Rogier IJzermans daar Blauw Gras en Glasnost bij. In 2021 werd ook het Rotterdamse bureau Label A overgenomen. Dat blijkt in september 2024 failliet te zijn gegaan. “Het stoppen van de activiteiten van Label A is onderdeel van een heroriëntatie door ACE en een reactie op een markt die het bijzonder moeilijk heeft. Vanuit onze strategie om te groeien naar één merk is gekozen om te focussen op AI en de ACE AI Studio.” In oktober 2024 splitste audio- en podcastbureau Airborne zag af uit de bureaugroep.  
emerce
28-01-2025 10:40