Klanten van de Spaanse telecomaanbieder Movistar krijgen als service twaalf maanden lang de beschikking over de geavanceerde versie van AI-zoekmachine Perplexity Pro.
Ruim vijf miljoen klanten van de Telefónica-dochter kunnen via de app maar bijvoorbeeld ook interactieve televisie vragen stellen en daadwerkelijk antwoorden krijgen. Geen blauwe linkjes zoals Google.
Waar ChatGPT en Claude chatbots zijn die reageren op vragen, probeert Perplexity daadwerkelijk gecontextualiseerde antwoorden te geven.
Óscar Candiles, B2C-baas van Telefónica Spanje licht toe: “Dit nieuwe exclusieve voordeel onderscheidt ons van andere marktpartijen. Het komt naast de standaarddiensten van miMovistar zoals Movistar Cloud met onbeperkte opslag.”
Telefónica is via zijn investeringsvehikel Wayra aandeelhouder in Perplexity.
Het telecombedrijf is in Europa verder nog actief met het label O2 in Duitsland en Engeland.
Andere operators die de Pro-versie van de AI-zoekers aan hun klanten aanbieden: Deutsche Telekom, Singtel, SK Telecom en SoftBank.
Nederlandse telecomaanbieders geven hun klanten ook optie op al dan niet gratis extra’s. Bij KPN zijn dat bijvoorbeeld gratis F-Secure en korting op Google One, 1Password en ESET.
emerce
24-01-2025 12:58