Kieskeurig.nl verandert van CPC- naar CPS-model

Kieskeurig.nl voert een betaalmodel in voor retailers die verkeer krijgen uit de prijsvergelijker. Zij betalen niet meer per klik naar hun site, maar per daadwerkelijk gerealiseerde aankoop. Vanochtend maakte de dienst uit de stal van mediabedrijf Reshift Digital de strategische verandering bekend. Die is sinds het begin van dit jaar van kracht, zo blijkt nu. Jarenlang werkte Kieskeurig.nl volgens een Cost Per Click-model (CPC), waarbij retailers betaalden per klik, of die nu leidde tot een verkoop of niet. Hierdoor optimaliseerden retailers hun productfeeds sterk op conversie, maar ging dat vaak ten koste van het assortiment op het platform. “Het nieuwe CPS-model draait dit principe om. Retailers kunnen hun volledige aanbod live zetten op Kieskeurig.nl, wat zorgt voor een completer platform. Tegelijkertijd deelt Kieskeurig.nl inzichten op basis van conversiedata, wat leidt tot een intensievere samenwerking en een hogere Return on Ad Spend (ROAS) voor retailers.”, zo legt de vergelijker uit Haarlem uit. Om dit risicovrije model te ondersteunen, vraagt Kieskeurig.nl een mediabudget van de retailer. Deze investering wordt volledig benut voor promotie via Kieskeurig.nl en andere kanalen binnen het Reshift Digital-netwerk. Daartoe behoren onder meer BesteProduct.nl, Review.nl, Computer Idee, Computer Totaal, Zoom en Power Unlimited. Foto: Saif71.com, Unsplash
emerce
20-01-2025 13:03