RetailMedia.One in langdurige samenwerking met Shell

Alle Nederlandse Shell-pompstations worden geraffineerde reclamezuilen, gedreven door inzichten en campagnetechnologie van RetailMedia.one. Naar analogie van websites wordt het ook mogelijk om een zogeheten ‘station takeover’ te doen. Daarbij koopt één partij alle schermen op een tanklocatie af. Dat zijn dan de digitale outdoorschermen, de welkomstschermen bij de ingang en de andere aanwezige schermen. Ook audiocommercials zijn mogelijk. Vandaag maken de partijen de samenwerking bekend. Shell stelt de mediakanalen op zijn locaties beschikbaar. RetailMedia.One begeleidt afnemers van de station takeovers tijdens het onboarding-proces met details over bereik, doelgroep, timing en prijzen. De creatieve materialen van een campagne worden geüpload in het RetailMedia.One-platform en inhoudelijk gekeurd. Zodra de goedkeuring door Shell is gegeven, gaat de campagne automatisch live zoals gepland. Na afloop van de campagne wordt onderzoek gedaan naar de impact op merk en performance en resultaten van de campagne. De meeste automobilisten tanken regelmatig bij Shell, ook als ze er geen vaste klant zijn. Het bedrijf heeft nu eenmaal een groot bereik en zit op prominente locaties. Met de samenwerking met de Amsterdamse mediaspecialist tilt Shell zijn media-activiteiten naar een professioneel hoger niveau. Zijn leveranciers en FMCG-partners gaan profiteren van deze take-over. Daarnaast biedt het kansen voor grote consumentgerichte merken en B2B-merken als adviesbureaus, technologieaanbieders, belastingadviseurs, softwarebedrijven, beveiligingsbedrijven en wervingsbureaus. Het innovatieve aan de Shell Station Takeover is dat alle impactvolle touchpoints gelijktijdig dezelfde uiting laten zien. Ook wordt in de winkel een audio-commercial gedraaid. De effectiviteit van de campagnes wordt doorgemeten op brand impact en waar nodig salesperformance. Een gemiddeld bezoek bij Shell duurt zo’n 8,4 minuten. In die tijd is een merk met een takeover dus continu en langdurig zichtbaar en hoorbaar. RetailMedia.one sloot in de zomer van 2024 een exclusieve samenwerking met SPAR university. Dat is de formule van de supermarkten op de dertien campussen in studentensteden als Delft, Rotterdam, Eindhoven, Utrecht, Deventer, Zwolle, Nijmegen en Amsterdam. Daarmee bereiken ze maandelijks een kleine miljoen studenten en medewerkers van de instellingen. Foto: Justus Menke, Unsplash
emerce
16-01-2025 11:51