Topman Dentsu wordt CEO Criteo

Michael Komasinski wordt op 15 februari de nieuwe algemeen directeur van reclamebedrijf Criteo. Komasinski stapt over van reclamegigant Dentsu. De aanstelling volgt op het geplande vertrek van Megan Clarkson, die het adtechbedrijf afgelopen vijf jaar omturnde van bleeder naar groeier. Die omslag kwam toen ze het bedrijf inrichtte op de gok op retailmedia als nieuwe, veelgevraagde reclamevorm. De nieuwe leider van het uit Frankrijk afkomstige bedrijf is CEO van Dentsu in Amerika, president van de afdeling Global Data & Technology en lid van het managementteam op groepsniveau. Dentsu is een van de grote zes reclamebureaugroepen van de wereld. De man was eerder EMEA-baas en CEO van Merkle, tot het werd opgeslokt door de Japanners. De Amerikaan is sterk tech- en datagedreven, wat van pas komt bij een adtechplatform. Een aandeel Criteo kost vandaag 37 dollar. Bijna even veel als toen het in 2013 naar de beurs ging.
emerce
14-01-2025 14:48