Pinterest actiever op Nederlandse reclamemarkt

Pinterest aast op het geld van de Nederlandse adverteerder. Om zijn reclame-activiteiten hier serieuzer aan te pakken stelt het hier zijn eerste directeur Verkoop aan. Daartoe stapt Laurence Herman over van Google in Nederland naar Pinterest. Herman moet het merkbegrip van Pinterest vergroten. Ze richten zich initieel vooral op consumenten die van plan zijn om te winkelen. Ze rapporteert aan Clement Schvartz, managing director Europe Growth Enterprise Sales. De benoeming komt omdat Pinterest een sterk zakelijk momentum ziet. In het derde kwartaal 2024 boekte het sociale netwerk een omzet van 898 miljoen dollar (Europa: 137 miljoen (+20%)), een stijging van achttien procent op jaarbasis. De groei kwam voornamelijk door advertentietools voor de detailhandel en performancecampagnes. De winst in die periode bedroeg 31 miljoen dollar. Pinterest had eind 2024 537 miljoen actieve gebruikers (+11%), onder wie 139 miljoen in Europa (+8%). De gemiddelde omzet per klant per maand in Europa is 1,00 dollar (+10%). In Noord-Amerika is dat 7,31 dollar.
emerce
13-01-2025 09:00