Amazon start reclameprogramma voor webwinkels

Webwinkels kunnen bezoekers aan hun sites binnenkort met contextueel relevante reclames wijzen op andere interessante items in het assortiment. Zij kunnen dit reclameprogramma, indien gewenst, ook openstellen voor derde partijen. Dat moeten dan wel partijen zijn die al adverteren op Amazon. Zij krijgen dan naast de Amazon-portals ook bereik op de aangesloten webwinkels. Vorige week ging hiertoe de eerste openbare test met Amazon Retail Ad Service van start. Deelnemende partijen zijn Amerikaanse retailers als iHerb, Oriental Trading Company en Weee! Met het nieuwe reclameprogramma kunnen online retailers productadvertenties weergeven op hun zoek-, blader- en productpagina’s om hun klanten te helpen nieuwe selectie te ontdekken. Advertenties tonen de beschikbaarheid en de prijs en andere contextueel relevante informatie zoals de zoekopdracht van de klant. Webwinkeliers bepalen zelf waar advertenties in hun apps en websites worden weergegeven en hoeveel advertenties er worden weergegeven. Ze kunnen ook bepalen wat klanten zien nadat ze op een advertentie hebben geklikt. Merkfabrikanten krijgen hiermee een alternatief naast Google als reclamevehikel. Foto: Clem Onojeghuo, Unsplash
emerce
13-01-2025 12:47