Adriaan Mol stapt in veelbelovende AI-start-up

Adriaan Mol is een van investeerders in de start-up Open.cx, dat complexe klantenservice-interacties automatiseert. Ook de gerenommeerde snelkookpan voor techstarters Y Combinator doet mee aan de pressend ronde waarin Open.cx 1,5 miljoen dollar ophaalde. Daarnaast doen Koen Köppen (CEO Mollie), Pioneer Fund, Kulveer Taggar, Propeller Fund, Taro Fukuyama en Dafeng Guo mee. Oprichter Mo Gharbat legt vanuit Jordanië aan Emerce uit: “We zijn anders dan andere start-ups in dit domein in het feit dat we heel goed gedijen in inhoudelijk heel complexe klantinteracties. Daarbij komt dat we meertalig meerdere kanalen ondersteunen.” Naast chat en e-mail zijn dat ook telefoon, Whatsapp en bijvoorbeeld sms. Een driekoppig team, dat vanwege de deelname aan Y Combinator gebaseerd is in San Francisco, werkte afgelopen acht maanden met veeleisende klanten aan hun AI-platform. Onder hen de Nederlandse betaalprovider Mollie. “Hun klanten zullen niet eens gemerkt hebben dat ze met onze AI spraken. De inhoud van de interacties is getraind op de data waarmee de agent bij ons trainde.” “Onze AI-agent is in staat om dagelijks duizenden ondersteuningsverzoeken op te lossen en supersolide klanttevredenheidscijfers te behalen – iets wat geen enkel menselijk team vandaag de dag kan evenaren”, voegt Gharbat toe. Adriaan Mol zegt in een persbericht: “Dankzij de AI-chatbot van Open.cx hebben we een indrukwekkend afbuigingspercentage van meer dan vijftig procent bereikt en dit is nog maar het begin.” Dat betekent dat die helft van de interacties nooit een Mollie-medewerker bereikte, maar van A tot Z door een machine werd afgehandeld. “Dit is vooral opmerkelijk gezien de breedte van Mollies productaanbod en de complexiteit van sommige van onze ondersteuningsvragen.” Het nieuwe groeigeld wordt aangewend om de operationele kant van het bedrijf op te schalen: distributie en sales.
emerce
13-01-2025 13:58