Sendcloud neemt Lox over, een Nederlands bedrijf gespecialiseerd in het managen van bezorgproblemen, zoals verloren of beschadigde pakketten.
Alleen al in de EU worden jaarlijks zo’n 19 miljard pakketten verzonden. Bezorgproblemen, zoals verloren, vertraagde of beschadigde pakketten, kosten webwinkels daarbij veel tijd en middelen.
Het verwerken van een claim duurt gemiddeld 25 minuten, terwijl onopgeloste problemen webwinkels zo’n 5 tot 10 procent van hun totale verzendkosten kunnen kosten.
Lox heeft dit proces vereenvoudigd door het beheer van bezorgproblemen bij meerdere vervoerders op één plek te centraliseren. De oplossing, die al gebruikt wordt door merken als Vestiaire Collective, Fairphone en het Franse Dafy Moto, detecteert en lost bezorgproblemen automatisch op. Daardoor wordt de verwerkingstijd van claims teruggedrongen met 80 procent en kunnen webwinkels niet alleen tijd en kosten besparen, maar ook hun klanttevredenheid verhogen.
emerce
19-12-2024 13:34