Snapchat voegt de reclameprogramma’s in Snapchats Spotlight en Stories samen.
Contentmakers kunnen vanaf februari 2025 deelnemen aan het zogeheten unified monetization program’. Concreet houdt dat in, dat ze de verdienmogelijkheden van Spotlight en Stories worden samengevoegd.
Adverteerders krijgen hierdoor op hun beurt één loketje waar ze bereik kunnen inkopen op het sociale netwerk.
‘Creators’ met minstens vijftigduizend volgers die dagelijks posten komen in aanmerking om reclame-inkomsten met Snap te delen. Tweakers laat zien, dat niet iedere influencer hier blij mee zal zijn, omdat de cijfermatige lat hoger wordt gelegd dan hij lag. Minder mensen komen ervoor in aanmerking.
Snap claimt dat Spotlight, een variant op bijvoorbeeld YouTube Shorts, afgelopen jaar 25 procent meer werd bekeken dan de periode daarvoor.
CEO Evan Spiegel is bezig met de herinrichting van de reclame-opties op zijn netwerk. Hij test twee nieuwe reclamevormen: Sponsored Snaps en Promoted Places en wil naast branding- meer geld uit performancebudgetten naar zich toe trekken.
Foto: Web Summit Qatar (cc)
emerce
18-12-2024 08:49