De Chinese videogame-industrie groeide dit jaar met 7,53 procent en bereikte een recordomzet van 325,8 miljard yuan (44,8 miljard dollar), grotendeels dankzij nieuwe hitgames, zo meldt de vereniging van de gamingindustrie van het land.
De cijfers voor de binnenlandse videogamemarkt, de op één na grootste ter wereld, markeren de hoogste jaarlijkse verkoop sinds 2003, hoewel de groei wel vertraagde ten opzichte van de dubbele cijfers die vorig jaar werd gezien.
De cijfers werden vrijdag vrijgegeven door de China Audio-Video and Digital Publishing Association op haar jaarlijkse conferentie in Beijing.
Het aantal gamers in het land steeg dit jaar met 0,94 procent tot 674 miljoen.
De verkoop van mobiele games, die 73 procent van het totaal uitmaakte, groeide dit jaar met 5 procent tot 238,2 miljard yuan. De groei was aanzienlijk langzamer dan de 17,5 procent van vorig jaar. Pc-games maakten 20,9 procent van de markt uit met een omzet van 68 miljard yuan.
De VS blijft de grootste buitenlandse markt voor mobiele Chinese games in termen van omzet, goed voor 31,1 procent van de markt in 2024, gevolgd door de 17,3 procent van Japan en de 8,9 procent van Zuid-Korea. Saoedi-Arabië, dat nu zwaar investeert in gaming en esports, brak dit jaar door in de top 10 markten voor Chinese mobiele games.
Black Myth, gelanceerd door de door Tencent gesteunde Game Science in augustus, registreerde een verkoop van meer dan 10 miljoen exemplaren in minder dan vier dagen.
emerce
17-12-2024 07:45