De aandelen van reclamebedrijf Havas zijn op de eerste beursdag aan Euronext in Amsterdam licht gedaald. Het bedrijf is een spin-off van het Franse mediabedrijf Vivendi.
De openbare handel, onder het tickersymbool HAVAS, is een cruciale stap in de richting van een langetermijnvisie, verzekerde voorzitter en CEO Yannick Bolloré vanmorgen in een verklaring. ‘Het geeft ons extra flexibiliteit om onze groei in onze belangrijkste bedrijfsonderdelen te versnellen en versterkt onze unieke positie binnen de dynamische marketing- en communicatie-industrie.’
Nederlandse particuliere beleggers lijken vooralsnog weinig interesse te hebben in marketingbedrijf Havas.
Vivendi splitst deze week nog twee bedrijven af: uitgeverij Louis Hachette en tv-bedrijf Canal+, die aparte noteringen krijgen in respectievelijk Parijs en Londen.
Het naar de Amsterdamse beurs brengen van (dochter) Universal Music Group pakte ruim drie jaar geleden wel goed uit voor de waarde van zowel Videndi als het muziekconcern zelf.
emerce
16-12-2024 15:46