Het Interactive Advertising Bureau, lobbyisten uit de kabelindustrie en andere belanghebbenden in de VS willen de nieuwe click-to-cancel-regels van de Federal Trade Commission blokkeren. Daarmee wordt het voor consumenten gemakkelijker om abonnementen op kranten, sportscholen, retailers en andere bedrijven te beëindigen.
De regels, die eerder dit jaar zijn aangenomen, vereisen dat bedrijven abonnees een eenvoudig annuleringsmechanisme aanbieden. De verordeningen zullen volgend jaar van kracht worden.
Het Interactive Advertising Bureau, de Internet & Television Association, Michigan Press Association, Chamber of Commerce en anderen stellen bij het 8th Circuit Court of Appeals dat de FTC niet de bevoegdheid had om de regels uit te vaardigen.
De partijen vrezen hoge kosten doordat verkoopmaterialen, websites, apps en intake- en annuleringsprocedures moeten worden aangepast.
Klanten kunnen verder ‘per ongeluk klikken’ om hun huisbeveiliging, telefoon, internet of andere kritieke diensten te annuleren.
De maatregelen zijn genomen omdat bedrijven het hun klanten vaak lastig maken om op te zeggen.
emerce
13-12-2024 10:00