Energieleverancier Eneco wil in de nabije toekomst al zijn diensten integreren in een enkele app. Dat vertelt Roos van Duren, die bij Eneco verantwoordelijk is voor productstrategie van Eneco Dynamisch, in de videocollectie Up to date over Conversion die om 8 uur live gaat. ‘Klanten willen graag dat de Eneco app ook kan worden gebruikt voor het beheren van zonnepanelen en de laadpaal.’
Ook voor het raadplegen van dynamische tarieven wordt de Eneco app intensief gebruikt. Eneco behoorde niet tot de koplopers op dit gebied. ‘We wilden zeker weten dat deze trend niet tijdelijk zou zijn, tijdens de energiecrisis hadden we veel ontevreden klanten vanwege de hoge prijzen, maar door slim energiebeheer kun je de prijzen wat beter in de hand houden.’
Inmiddels zijn dynamische energiecontracten niet meer weg te denken uit de energiemarkt. Eneco biedt naast dynamische contracten ook de vaste prijs contracten aan, dat zorgt voor verschillende vraagstukken. Bijvoorbeeld: welk product bied je aan bepaalde klanten aan en welke niet? ‘De energiemarkt is veranderd doordat hele gezinnen overdag zijn gaan werken. Dan is er meer aanbod via zonne-energie, wat eigenlijk onvoldoende benut wordt. Ook zorgen laadpalen en warmtepompen voor een toename van de vraag. Dan moet je beter balanceren.’
Video: Dynamic Pricing: datagedreven product managment
In dezelfde videocollectie geeft CRO expert Ton Wesseling praktische tips om direct je conversies te verhogen en de concurrentie voor te blijven. Succes in CRO draait volgens hem om drie essentiële onderdelen: inzicht in de klantreis, weten waar je moet optimaliseren en het kunnen doorvoeren van de juiste veranderingen.
Video: Experimenteren en gaan. Maar hoe bereik je succes?.
Data-activatie zet klantgegevens om in bruikbare inzichten en acties, waardoor bedrijven hun communicatie en klantgerichte strategieën kunnen optimaliseren.
Vincent de Winter houdt zich als Regional Manager voor Piwik PRO bezig met het onder de aandacht brengen van alternatieven voor Adobe en Google Analytics, met een sterke nadruk op privacy en compliance.
Bedrijven moeten wat hem betreft kiezen tussen een alles-in-één oplossing of losse onderdelen, afhankelijk van hun behoeften. Uiteindelijk verhoogt data-activatie de efficiëntie en verbetert het de bedrijfsresultaten, mits er rekening wordt gehouden met privacy en compliance.
Video: Wat is data-activatie en hoe past het in je analytics stack?
emerce
12-12-2024 06:34