Klanten van Fix it Faster hebben recht op ontbinding van de overeenkomst en betaalplicht. Het bedrijfje heeft een handig verdienmodel bedacht rond handleidingen die gewoon gratis op het internet zijn te verkrijgen. Maar wie zijn mailgegevens heeft ingevuld blijkt plotsklaps vast te zitten aan een (eenmalig) abonnement van 30 euro.
Consumentenprogramma Radar ontving allerlei berichten van gedupeerden en ook op Trustpilot zijn de reviews niet mals. Als je niet betaalt lopen de incassokosten al snel op tot 80 euro.
Kennelijk had de 21-jarige ondernemer achter de dienst zelf ook in de gaten dat hij op de randje balanceerde, want in de mails die het bedrijf verstuurd werd een niet bestaand verblijfsadres in Leeuwarden vermeld.
Volgens de Consumentenbond ging Fix it Faster de mist in met de informatievoorziening over de betaalplicht. Ook stonden er in de algemene voorwaarden oneerlijke eisen over de bedenktijd en voldeed de ‘download hier uw handleiding-knop’ niet aan de eisen voor een betaalknop.
Daarom heeft elke klant die voor 29 oktober een zogenaamd account heeft aangegaan bij Fix it Faster recht op ontbinding van de overeenkomst en recht op geld terug.
Sinds 29 oktober heeft Fix it Faster de tekst over de bedenktijd aangepast. Ook heeft het bedrijf aanpassingen gedaan in de inlog-omgeving. Al is het nog steeds niet mogelijk om je gegevens in te zien en/of aan te passen als klant. Uitloggen is ook geen optie.
Verder is het bedrijf nog altijd niet transparant over wat het aanbiedt. Op de startpagina staat niets vermeld over kosten, pas in het scherm waarmee klanten hun gegevens moeten invullen staat in kleine lettertjes dat het downloaden 30 euro kost. Dat het een eenmalig abonnement betreft en wat daarvan de voordelen zijn wordt ook al niet goed uitgelegd. Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden. Cookie instellingen
emerce
11-12-2024 15:00