In Engeland heeft Zalando een locatie geopend op TikTok Shop. De Duitsers vinden daar, met 55 premium merken in het assortiment, extra bereik.
Vooralsnog is het verkopersaccount van Zalando enkel in het VK beschikbaar. Het opmerkelijke aan de constructie is dat de ene e-commercemarketplace aansluit op een andere marketplace. In plaats van te concurreren kiest de modewinkel ervoor om te profiteren.
Zalando heeft op TikTok met zijn internationale hoofdaccount twee miljoen volgers op TikTok.
Het Engelse verkopersaccount heeft een feedbackrating van 4,2, getuige dit screenshot.
In Engeland, een van de weinige landen waar de transactionele functie van TikTok-accounts al wel live is, zijn er tweehonderdduizend bedrijven die op het netwerk een account hebben. Dat gebruiken ze hetzij om hun gezicht te tonen, hetzij als extra verkoopkanaal.
Internationaal kregen een kleine 43.000 commerciële gebruikers van TikTok van geregistreerde merken toestemming om hun spullen te verkopen via de Shop-sectie van de video-app. Dat wijst erop dat er weinig terughoudendheid is bij merkeigenaren om te handelen op het Chinese platform.
TikTok Shop is actief in de VS, het VK, Indonesië, Thailand, Maleisië, Vietnam, de Filipijnen en Singapore en wordt getest in Italië en Duitsland. Verkopers betalen er 30 cent per transactie en twee procent over de verkoopsom.
emerce
09-12-2024 12:02