Emerce TV komt met een flinke uitsmijter: een terugblik op het in oktober gehouden EDAY congres. Niet de gebruikelijke feiten, maar grensverleggende ontwikkelingen in media, marketing en tech. Niet minder dan 24 video’s komen voorbij, met sprekers van Picnic, Odido, Arriva, TNO, Taboola en Perplex Digital. Hieronder vind je een willekeurig greep uit het aanbod.
Emerce TV heeft voor dit jaar nog twee kleinere collecties in petto: op 11 december de agency cases van december. In deze collectie bundelen we de beste cases van diverse agencies. Up to date over Conversion draait helemaal om de cruciale stap waarmee een potentiële klant een daadwerkelijke klant wordt.
De snelle opkomst van Picnic: van veelbelovende startup tot marktleider
Daniel Gebler is CTO van Picnic, ’s werelds snelstgroeiende online supermarkt die boodschappen doen eenvoudig, leuk en betaalbaar maakt voor iedereen. Voorheen was hij Director of R&D bij Fredhopper, verantwoordelijk voor de product- en technologieroadmap, en leidde hij engineeringteams in Amsterdam en Sofia.
Picnic doet zo’n veertig kleine experimenten per week die vooral als doel hebben om de processen te verbeteren of te optimaliseren. ‘Je hebt nooit voldoende data’.
Daarnaast zijn de ervaringen per land anders. ‘In Frankrijk waren consumenten gewend om online bestelde boodschappen op te halen bij de winkel. We moesten echt uitleggen dat we aan de deur bezorgen.’
Van start-up naar wereldwijde speler in vier jaar tijd: hoe manage je hypergroei
Gehoorbescherming hip maken; dat is de missie van Loop Earplugs met de ‘oorsieraden’ die ze verkopen. Loop Earplugs groeide in slechts vier jaar van een start-up met 35 medewerkers uit tot een wereldwijde speler met meer dan 300 medewerkers.
Met kantoren in Amsterdam, Antwerpen, New York en Shanghai en een omzetgroei van 1 naar 140 miljoen euro, staat Loop voor de uitdaging om deze hypergroei effectief te managen. Hiervoor maken ze gebruik van monday.com, een platform dat helpt workflows te stroomlijnen en samenwerking te centraliseren.
Samen met Robert Blaauboer, Engineering Program Manager bij Loop Earplugs, en Leo van Pagée, partner bij Evero (implementatiepartner van monday.com), bespreken we hoe zij deze snelle groei succesvol hebben aangepakt.
Van dataspaghetti naar duurzaamheid: mensgerichte datagestuurde oplossingen
De wereld van fruitrijping is aan het veranderen. Experience Fruit Quality, fresk.digital en De Laat Koudetechniek hebben recentelijk hun krachten gebundeld om op maat gemaakte rijpoplossingen te ontwikkelen voor avocado’s, bananen, mango’s en in de toekomst mogelijk ook kiwi’s en steenvruchten en gegevens hierover aan fruitrijmers ter beschikking te stellen.
RipeWise van Laat Koudetechniek is meer dan alleen een hulpmiddel; het is een intelligent systeem dat gebruikmaakt van data, kunstmatige intelligentie (AI) en geavanceerde rijpingstechnologie om consistente en voorspelbare rijpresultaten te leveren.
Het systeem verzamelt uitgebreide gegevens over de ontwikkeling van het fruit, zoals oogstdatums, transportomstandigheden en kwaliteitscontroles, en combineert deze met informatie over de rijpingsomstandigheden in de cel. Vervolgens worden deze gegevens gebruikt om op maat gemaakte rijpingsrecepten te creëren, afgestemd op de herkomst, grootte en andere specifieke kenmerken van het fruit.
Een van de belangrijkste voordelen van RipeWise is de mogelijkheid om de verzamelde gegevens om te zetten in bruikbare inzichten. Door de historische gegevens van eerdere rijpingscycli te gebruiken, kan het systeem steeds verder verfijnde recepten en protocollen ontwikkelen.
Odido’s geheime transformatie naar nieuw martech datalandschap leest als een avontuur
De transformatie van T-Mobile en Tele2 naar het nieuwe merk Odido was een grootschalige operatie, uitgevoerd onder de strengste geheimhouding en afgerond in slechts drie maanden.
Dit project vereiste een volledige vernieuwing van het martech datalandschap en een naadloze introductie van de nieuwe merknaam. ‘Een operatie van deze omvang gaan we voorlopig niet meer meemaken.’ Zeggen Stan Dorgelo, Data Lead bij Springbok, en Jeffrey Ploeg, IT Business Analyst Marketing Automation bij Odido.
Mensgerichte AI in e-commerce: persoonlijke beleving voor klanten en medewerkers
Een van de belangrijkste trends in e-commerce en klantservice is People-First AI. Steeds meer bedrijven zetten AI in om klantservicemedewerkers te ondersteunen, waarbij repetitieve taken worden geautomatiseerd en er meer tijd vrijkomt voor complexere klantinteracties.
Danny de Koff, Solution Engineer bij Freshworks, schuift aan tafel om te bespreken hoe deze technologie niet alleen de efficiëntie verhoogt, maar ook de werkervaring van medewerkers verbetert.
En verder…..
Afgelopen zomer viel de Nederlandse bouwer van mobiele apps Move (voorheen Move4Mobile en M2mobi) in handen van zijn Scandinavische tegenhanger Framna. In deze video vertelt het management wat ze bewust kiezen veel niet te doen en in een klein domein specialist te blijven: maker van ‘digital products’.
De volgende video is er eentje voor reizigers met het OV en iedereen geïnteresseerd in klantgericht op schaal. Arriva en Perplex Digital vertellen hier namelijk hoe ze hun digitale achterkant inrichtten om alle klanten overal real time van reisinformatie te voorzien. Zo toegankelijk mogelijk. Een interessante casebeschrijving met een hoog praktisch gehalte.
Constant content maken en up to date houden? Vreselijk duur. Rituals bedacht echter een geraffineerde on-site contentstrategie die werkt. Je kijkt hier naar een casus over processen stroomlijnen, workflows optimaliseren en automatisering. Het échte werk achter de schermen.
Bij verzekeraar ARAG is dat echte werk achter de schermen nog taaier, want puur juridisch. Juist in dit domein kan AI shinen en laten zien hoe de computer mensenwerk kan overnemen. Luister mee met ARAG zelf en AND Digital hoe zij Salesforce’ AI inzetten voor procesautomatisering.
emerce
05-12-2024 08:00