Google Cloud en Air France-KLM versnellen innovatie in reisindustrie

Google Cloud en Air France-KLM gaan een strategische samenwerking aan. Samen zetten ze in op de kracht van data, analyses en generatieve AI (gen AI). Google Cloud ondersteunt Air France-KLM bij het versnellen van zijn datagedreven strategie, het stimuleren van innovatie en het verbeteren van de reiservaring en de tevredenheid van passagiers. Met drie luchtvaartmaatschappijen, 551 operationele vliegtuigen en 93 miljoen vervoerde passagiers in 2023, genereert de luchtvaartmaatschappij enorme hoeveelheden data. De luchtvaartgroep transformeert zijn drie bestaande datacenters naar een multicloudstrategie en zet Google Clouds data- en analysetools, zoals BigQuery, in om beter inzicht te krijgen in passagiersvoorkeuren, reispatronen en -gedrag. Hierdoor kan de luchtvaartgroep gepersonaliseerde reisdiensten aanbieden, efficiëntere vluchten en luchthavenoperaties realiseren en data-analyseprocessen versnellen. De samenwerking legt ook de basis voor innovatieve gen AI-toepassingen, zoals geautomatiseerde documentatie voor klantenservice, efficiëntere vliegtuigonderhoudsprocessen en nieuwe digitale diensten. Naast technologie biedt Google Cloud uitgebreide trainingen en ondersteuning aan de teams van Air France-KLM.
emerce
05-12-2024 14:00