Amerikaanse consumenten gaan komend Black Friday-winkelweekend gemiddeld 650 dollar per persoon uitgeven, een stijging van 15 procent ten opzichte van vorig jaar, volgens een onderzoek van Deloitte.
De stijging is het gevolg van een korter winkelseizoen voor de feestdagen met een late Thanksgiving.
Vrijdag wordt naar verwachting de grootste dag, waarbij 47 procent van de consumenten in de steekproef aangeeft dat op Black Friday de beste deals beschikbaar zijn. 66 procent wil dan ook op die dag aankopen doen.
De stijging gaat gepaard met aanzienlijke financiële stress, waarbij 62 procent van plan is te vertrouwen op financieringsmethoden, waaronder creditcards (53 procent, een stijging ten opzichte van 35 procent vorig jaar) en Koop nu betaal later-opties (29%).
ICSC, voorheen de International Council of Shopping Centers, rekent op een omzet van 125 miljard dollar tijdens de vijf dagen tussen Thanksgiving en Cyber Monday, met een gemiddelde uitgaven per persoon van 529 dollar.
emerce
27-11-2024 14:50