Klarna rapporteert voor de tweede keer dit jaar een kwartaal met winstcijfers, iets dat in tot de beursgang door beleggers wordt gewaardeerd.
Vergeleken met vorig jaar ligt het netto resultaat 57 procent hoger, aldus de CEO van Klarna Sebastian Siemiatkowski.
“Met nieuwe samenwerkingen met Worldpay, Apple Pay, Google Pay en Adyen zijn we dichter dan ooit bij het beschikbaar maken van Klarna bij elke kassa en we maken ons op voor een krachtig vakantieseizoen.” Concreet betekent dit, dat consumenten Klarna aan de kassa van winkels kunnen gebruiken: uitgesteld betalen bij de fysieke retail.
De VS is inmiddels de grootste markt voor de Zweden. Dat is een van de redenen dat Siemiatkowski niet in de EU maar daar een notering zoekt.
In de eerste negen maanden van dit jaar steeg de omzet met 23 procent tot 1,8 miljard euro. De winst kon ook stijgen, omdat de kosten voor sales & marketing afnamen met 16 procent en die van de klantenservice met 14 procent. AI-automatisering zorgde daarvoor.
emerce
26-11-2024 12:02