Met 98 procent van de omzet die via de webshop binnenkomt, is een betrouwbare en efficiënte digitale omgeving van groot belang voor Daily Fresh Food. Dit bedrijf levert voeding op maat voor patiënten, cliënten en bewoners in de ouderenzorg, ziekenhuizen, revalidatiecentra, gehandicaptenzorg, geestelijke gezondheidszorg en jeugdzorg. Met verse ingrediënten, seizoensgebonden keuzes en gezonde bereidingen ‘eten zij elke dag met smaak’.
Sinds 2015 draait de online omgeving van deze B2B speler op Intershop. Omdat de huidige versie van Intershop tot eind 2026 ondersteund wordt, bereidt Daily Fresh Food zich al voor op de overstap naar een nieuw platform, met de nadruk op cloud, headless en API-technologie.
Roel van Alebeek ziet de upgrade als een kans om de technische omgeving verder te optimaliseren, met name op het gebied van flexibiliteit en schaalbaarheid binnen de e-commerce architectuur, zo vertelt in in de videocollectie E-Commerce Platforms.
Een belangrijke verandering is dat de volgende Intershop versie in de cloud wordt aangeboden, ‘hoewel we stukken maatwerk kunnen meenemen’. ‘Nadeel van een monoliete oplossing is dat je te weinig flexibiliteit hebt, bij composable heb je die wel, maar moet je wel verstand hebben van elk onderdeel.’
De video Kansen en uitdagingen van de Intershop update bij Daily Fresh Food kun je na registratie gratis bekijken.
emerce
14-11-2024 08:50