‘Duits e-commerce verwacht amper groei feestdagen’

De groei is eruit op internet, voor Duitse retailers. Zowel in de kerstbusiness als over het hele jaar is online retail in 2024 niet meer de groeimotor die het jaren was. Het Handelsverband Deutschland (HDE) schept geen valse hoop. De digitale kerstomzet groeit dit jaar met 1,4 procent ten opzichte van 2023, met omzetbedrage van 21,5 miljard euro. “Voor het jaar als geheel bedraagt ​​de plus een nominale plus van twee procent. De online handel kreeg tijdens de coronaperiode een enorme boost en bereikte een hoog omzetniveau dat momenteel moeilijk te overtreffen is.” Maar los van corona is de de trend duidelijk. E-commerce in Duitsland is voor de retailers althans uitgegroeid. De HDE is invloedrijk binnen Duitsland, aangezien de detailhandel een van de grootste werkgevers van het land is en een aanzienlijk deel van de economie uitmaakt. Bundesverband Onlinehandel is onderdeel van deze groep en vertegenwoordigt e-commercepartijen. Daaronder niet: de Amazon- en Temu-achtigen. De Duitse consument doet zijn meeste aankopen in de maand november (32%) en de eerste helft van december (26%). Foto: Laszlo Biro, Unsplash
emerce
07-11-2024 11:58