De Candid-groep lanceert een nieuw label, RLVNT, waarmee het zich op de markt van programmatic advertising begeeft.
Ervaring heeft de jongeling genoeg, want intern is het team al vier jaar bezig met precies deze activiteit. Alleen nu wordt de media marketplace, die real time digital advertising rechtstreeks toegankelijk maakt, ook geopend voor zowel externe adverteerders als bureaus.
De naam is ook niet nieuw, want tot een paar jaar geleden wás er in de Candid-groep al een bedrijf actief onder die naam. De activiteiten gingen echter op in de groep en tot gisteren was het een lege, ongebruikte huls.
RLVNT maakt programmatic media toegankelijker voor bedrijven van elke omvang, van lokale bureaus tot merken met in-house teams, die zelf niet de expertise, het partnernetwerk en omnichannel aanbod tot hun beschikking hebben. Voor marketeers met de wens naar flexibiliteit, biedt RLVNT een efficiënte aanpak zonder langdurige verplichtingen.
Het team van RLVNT bestaat naast Florian uit Auke Boersma (Chief Commercial Officer), Dennis Lensen (Head of Product Development & Innovation) en Robey Mashoed (Customer Success Manager).
Boersma tegen Emerce: “Met alle grote uitgevers hebben wij afspraken. Dus kleine bureaus en in-house teams krijgen toegang tot exact dat bereik. Maar denk bijvoorbeeld ook aan partijen die toegang zoeken tot nieuwe kanalen als CTV, outdoor, radio, retail en B2B.” Candid zal aanstonds ook de Engelse markt gaan bewerken.
De missie van Candid is om, daar waar mogelijk, complexiteit uit marketing te halen. “RLVNT is dan ook geen mediabureau. Je tekent geen contract bij ons, we reken geen uren en staan open voor iedereen. Daarom zijn we ook geen concurrent van de grote bureaunetwerken.”
De onderliggende technologie is die van Adhese. Ahold Delhaize verwierf daar in 2022 een minderheidsbelang in.
emerce
06-11-2024 10:50