Het specialistische e-commercebureau Yellowgrape heeft branchegenoot Fingerspitzengefühl uit Berlijn overgenomen om zijn groei in Duitsland te versnellen.
Fingerspitzengefühl heeft in zekere zin al een Nederlands DNA, omdat het door de Nederlander Ruurd van der Weide is opgericht. Hij bouwde sinds 2008 een bedrijf dat tot in detail in staat is om buitenlandse, overwegend Nederlandse, merken ’te verduitsen’ als ze die markt betreden.
Oprichter en managing director Johan Smits van Yellowgrape legt uit aan Emerce: “Afgelopen januari hebben we zelf al een kantoor geopend in Duitsland, mede als onderdeel van het ambitieuze groeiplan om het meest begeerde e-commercebureau van West-Europa te worden.” Daartoe trok het ook private equity aan van Committed Capital.
“Zij zijn echt heel erg goed in het Duits laten aanvoelen van een merk. Ze hebben een zeer ervaren team. De respectievelijke teams werken al samen en de ambities worden heel positief ontvangen.”
Fingerspitzengefühl heeft ongeveer een dozijn medewerkers. Ruurd van der Weide treedt af als CEO.
De overname werd anderhalve week geleden formeel afgerond. Fingerspitzengefühl zal worden gerebrand naar Yellowgrape.
Smits richtte Yellowgrape tien jaar geleden op met Rik van den Wijngaard en Gijsje Wissenburg.
Foto: Jonas Tebbe, Unsplash
emerce
05-11-2024 05:56