Modebedrijf Zalando heeft in het derde kwartaal een sterke groei gerealiseerd in zowel Business-to-Consumer (B2C) als Business-to-Business (B2B), mede dankzij een sterke start van het herfst- en winterseizoen in de industrie.
Het bruto goederenvolume (GMV, gross merchandise volume) steeg in het derde kwartaal 7,8 procent tot 3,5 miljard euro, omzet steeg vijf procent tot 2,4 miljard euro
Aangepaste EBIT (aangepaste inkomsten voor aftrek van rente en belastingen) ging van 23 miljoen euro naar 93 miljoen euro in Q3 2024, wat neerkomt op een marge van 3,9 procent.
B2C zag de omzet met 4,3 procent stijgen en de aangepaste EBIT-marge stijgt met 3,5 procentpunt tot 4 procent.
B2B boekte 11,1 procent omzetgroei met een aangepaste EBIT-marge van 2,8 procent.
Het aantal actieve klanten groeide met een half miljoen naar 50,3 miljoen.
In Frankrijk verscheepte het nieuwe fulfilmentcentrum van Zalando in de buurt van Parijs begin oktober zijn eerste pakket.
Verder voegde Zalando ZEOS ASOS toe als een nieuw verkoopkanaal. ZEOS kan bestellingen uitvoeren die zijn geplaatst via negen grote e-commerceplatforms en de eigen webshops van merken.
Het bedrijf verwacht dat het bruto goederenvolume (GMV) dit jaar zal groeien tussen 3 en 5 procent, de omzet zal stijgen tussen 2 en 5 procent en de aangepaste EBIT zal groeien tot tussen 440 miljoen euro en 480 miljoen euro.
emerce
05-11-2024 07:45