Vivo India’s populairste smartphonemerk

Het Chinese smartphonemerk Vivo claimde in het derde kwartaal voor het eerst de nummer 1 spot onder de fabrikanten in India. Xiaomi en Samsung leveren in. Vivo verscheepte in de drie maanden tot september 9,1 miljoen eenheden in India, met een groei van 26 procent op jaarbasis en een marktaandeel van 19 procent, volgens een rapport van onderzoeksbureau Canalys. De Chinese gadgetmaker Xiaomi stond op de tweede plaats met 7,8 miljoen verzonden eenheden, goed voor 17 procent van de markt, op de voet gevolgd door de Zuid-Koreaanse techgigant Samsung, die op 16 procent stond met 7,5 miljoen verzonden eenheden. Oppo, dat voor het kwartaal op de vierde plaats stond, was het snelst groeiende merk in de top vijf. De zendingen stegen met 43 procent tot 6,3 miljoen eenheden, waarmee ze 13 procent van de markt veroverden. Het Chinese budgetsmartphonemerk Realme, een spin-off van Oppo, nam de vijfde plaats in en verscheepte 5,3 miljoen eenheden om 11 procent van de markt uit te maken. De Indiase smartphonemarkt als geheel groeide in het derde kwartaal met 9 procent, met in totaal 47,1 miljoen verzonden toestellen.
emerce
26-10-2024 06:02