Bomondo.CMCG sluit zich aan bij REIWA

Bomondo.CMCG is de volgende die zich aansluit bij de nieuwe bedrijvengroep REIWA. Verkopend eigenaar Gerda Voorn: “Dit geeft ons ook de mogelijkheid om de talentgerichte visie van de groep over te nemen.” Marketingcommunicatiebureau Bomondo maakt bekend dat het onderdeel is geworden van de groep die CEO Raymon de Kruijff bouwt met compagnons Niels Bovendeur, Robert Vroegindeweij en Geert Rietbergen. De Kruijff bouwt een netwerk, nadrukkelijk geen uniforme opkoopgroep. “We zijn georganiseerd rond harmonie en menselijke waarde”. Aan Emerce legt hij verder uit: “We richten ons op talent, menselijk kapitaal en duurzaamheid voor de ondernemer en zijn mensen. Dat houdt bijvoorbeeld in, dat we kiezen voor lokale verankering van lokale talenten. We willen geen centralisatie.” Bomondo.CMCG en zijn team brengen een brede ervaring mee en verrijken REIWAs portfolio met diverse B2C- en B2B-merken. “De expertise van Bomondo in onder andere het luxe segment en hun benadering van de klantreis is een waardevolle toevoeging voor onze groep”, voegt Geert Rietbergen toe. REIWA bestaat verder uit ADMIX, een B2B-marketingcommunicatiebureau in Rotterdam, Alion, een digital agency in Delft, en Procomm, een PR-bureau in Rotterdam. Directeur De Kruijff schetst hoe zijn filosofie wezenlijk is anders is dan bij andere netwerken. “Bij veel grotere overnames komen medewerkers onder druk te staan. Ze moeten hoger rendement draaien.” Ultimo verandert dan de cultuur van het bedrijf waar men ooit begon. “Wij doen dat niet omdat we een andere werkwijze en ander uitgangspunt hebben. Dat zie je terug in de lokale focus, maar ook in de dealstructuur. Als je te veel vraagt, moet je ook veel terugverdienen.” De aangesloten labels hoeven minder winst bij te dragen aan de groep dan gebruikelijk bij andere bureaugroepen. Dat resulteert in medewerkers en oprichters die langer actief betrokken blijven. Gerda Voorn runt het bedrijf met haar partner Remco Voorn.
emerce
23-10-2024 09:00