Viaplay verliest 249.000 abonnees (-5%)

De Europese streamingdienst Viaplay verloor afgelopen kwartaal vijf procent van zijn klanten en gaat de herfst in met 4,7 miljoen kijkers. Formule 1 blijft de kurk waar het bedrijf internationaal op drijft. De kwartaalomzet over het derde kwartaal daalde drie procent tot 386 miljoen euro. Als louter naar de mediatak wordt gekeken is er sprake van een omzetstijging van zes procent. Die groei komt alles behalve op het conto van streamingklanten. Deals als die met Talpa daarentegen geven de impuls tot groei. “Autoracen van wereldklasse blijft een belangrijke drijfveer voor de betrokkenheid van het publiek in al onze kernmarkten, en staat op de ranglijst van de meest bekeken inhoud, zowel wat betreft unieke gebruikers als totaal aantal kijkminuten. Non-cripted formaten”, reality tv dus, “werpen hun vruchten af ​​en zorgen voor een hoger kijk- en investeringsrendement.” CEO Jørgen Madsen Lindemann boekt een netto verlies van dertien miljoen euro en een negatieve kasstroom van 133 miljoen. Allemaal binnen de lijn der verwachtingen, stelt hij. “Er moet nog veel meer worden gedaan, maar we blijven op koers en hebben geen wijzigingen aangebracht in onze richtlijnen voor het hele jaar.”
emerce
22-10-2024 09:46