Huishoudbeurs online krijgt besloten shopomgeving

Franke Media, de uitgever achter kortingswebsites zoals Acties.nl en sinds kort Couponplus.com, gaat een exclusieve samenwerking aan met De Huishoudbeurs. Ze lanceren binnenkort een kortingsplatform met exclusieve deals. Deze zijn beschikbaar voor de bezoekers van de huishoudbeurs in de aanloop naar het event, eind februari 2025. De beoogde lancering is in de loop van december, anders in januari. Directeur Sjef Kerkhofs van Franke Media licht aan Emerce toe: “Het is al bijna klaar. Er lopen inmiddels flink veel gesprekken met merken, van wie er een groot deel meedoet. De uitrol tillen we net over Black Friday heen, omdat de meeste merken het voor die tijd te druk hebben.” Het concept van de besloten winkelomgeving is op zich niet nieuw. ‘Closed user groups’, zoals het verschijnsel wordt genoemd, zijn bekend in affiliatemarketing. In plaats van via een publieke website werken merken en publishers achter de schermen, via een log-in, samen aan het ontsluiten van een uniek aanbod voor een specifieke doelgroep. Kerkhofs zegt dat er meer partners in het verschiet liggen, maar hij kan nog geen namen noemen. De digitale winkelhoek van De Huishoudbeurs blijft na lancering het hele jaar door beschikbaar. Franke Media en Huishoudbeurs delen de inkomsten. De eventorganisator bepaalt welke selectie producten er in zijn afgeschermde winkelhoek verschijnt.
emerce
18-10-2024 06:28