DPG Media combineert Nederlands, Belgisch en Deens programmatic aanbod

DPG Media gaat de internationale programmatic markt bedienen met een gecombineerd aanbod van Nederlandse, Belgische en Deense inventory. Dat is een pool van in potentie ruim dertig miljoen online mediagebruikers. Hoeveel dat erin totaal zijn op de titels van DPG Media houdt de uitgever voor zich, maar in alledrie de landen behoort de Belgische groep tot de grootsten. Internationale klanten hebben hiermee de mogelijkheid om voor alledrie de landen in een keer programmatic advertenties in te kopen. Deze nieuwe strategie stelt DPG Media in staat om nauwer samen te werken met Europese en wereldwijde media-inkoopteams. Omdat veel media-inkoophubs opereren vanuit Londen, heeft DPG Media ook een kantoor geopend in Londen. Hiermee staat het programmatic trading team in directe verbinding met mediabureaus die internationaal inkopen. Stefan Havik, Chief Digital Officer bij DPG Media, zegt in een persbericht: “De meeste inkooppartijen zitten in London, Amsterdam, Kopenhagen, Parijs en München. Met het verhogen van onze focus op deze hubs en onze aanwezigheid in Londen spelen we in op deze centralisatie.” In 2023 gaven adverteerders in Europa 97 miljard euro uit aan online reclame, 11 procent meer dan in 2022. Ruim tien procent van die online bestedingen ging naar programmatic advertising en de helft daarvan naar display-uitingen. In Nederland is 71 procent programmatic van displayreclame programmatic, in België 42 procent en in Denemarken 57 procent.
emerce
09-10-2024 06:16