EDAY: Dit is je media- en marketingtrack voor vandaag

Weet je nog niet precies welke tracks je wilt bezoeken vandaag op EDAY? We doen hieronder een aantal suggesties voor wie nieuwe inzichten zoekt in media- en marketing. Tussen 11:00 tot 12:00 Stage 6 10:55 — 11:25 Na de keynote kun je je direct laven aan een onderzoek onder driehonderd bureaus. Wat zijn hun uitdagingen en de strategieën voor anno 2024? Peter van Wijnaerde van Teamleader deelt de belangrijkste bevindingen uit de Agency Benchmark. Of: Stage 2 10:55 — 11:25 Een campagne die viral gaat, is dat toeval of kunde? Michael Krivicka weet uit ervaring dat het het tweede is. Over uit New York om met jou zijn inzichten te delen. Tussen 12:00 tot 13:00 uur Stage 7 12:00 — 12:30 Het is nog nooit zo belangrijk geweest als nu om je analytics op orde te hebben. Google Analytics gaat op de schop, third party cookies sterven uit en waarom moet deze cruciale data nog van derden komen? Vincent de Winter (Piwik PRO) deelt zijn visie en ervaringen. Stage 6 12:00 — 12:30 Goed bereik, goede content en het liefst lokaal en buiten de Amerikaanse silo’s. Klinkt aanlokkelijk, nietwaar? Uitgeverij Mediahuis gaat in op de nieuwste trends en ontwikkelingen in doelgroepbereik. Stage 5 12:00 — 12:30 Performance marketing, zo oud als de weg naar Rome. Zou je denken. Net als vele andere krijgt ook dit domein een impuls door AI en geavanceerde algoritmes. Wil je weten waar dit heen gaat? Bedenk eens hoe op welke schaal attributie en creatie in omvang ontploffen. Wat je van je bureau mag vragen? Jesper Cuvelier van Maxlead is zo ontbaatzuchtig dat hij zijn trucs vertelt om jou slimmer te maken. Stage 7 12:40 — 13:10 Het is nog maar een jaar en een maand geleden dat T-Mobile Nederland zijn naam veranderde in Odido. Pittig klusje zo’n omkat. Marlous Been (Odido), Stan Dorgelo (Springbok) vertellen hoe Odido de overgang heeft gemaakt van UA360 naar GA4, en hoe een tumultueuze tijd ook kan leiden tot kansen voor groei. #datakwaliteit Tussen 14:00 – 15:30 uur Stage 7 14:15 — 14:45 Dit is waar televisiereclame en online videoreclame elkaar raken. Althans, als je naar Jurre Stek en Jean-Baptiste Moggio van RTL Ad Alliance komt luisteren. De grootste uitdaging voor adverteerders is natuurlijk om voldoende en kwalitatief bereik te vinden, zeker onder jonger publiek. Het duo presenteert data en inzichten uit eigen praktijk. Stage 4 14:15 — 14:45 In deze presentatie zal Yuki Kuyper van Quantcast een aantal veelvoorkomende valkuilen uiteenzetten die adverteerders en bureaus tegenkomen wanneer ze hun doelgroep via verschillende kanalen proberen te bereiken. Ze zal praktische oplossingen bieden om merken te helpen trouw te blijven aan hun identiteit en zich tegelijkertijd aan te passen aan de unieke eisen van elk platform. Stage 5 14:55 — 15:25 Alex Crowe over new kid on the block: retailmedia. Zijn Criteo heeft een wonderbaarlijke transformatie ondergaan en ging van cookieslachtoffer naar internationaal voortrekker in dit gebied retailmedia. Crowe weet alles van real-time voorspellingen, full-funnel benaderingen, conversie en omzetimpact. Misschien zelfs wel over branding. Vijftien jaar retailervaring, een half uur op EDAY en jij kunt vooraan zitten. Tussen 16:00 – 16:30 uur Stage 4 16:00 — 16:30 In deze sessie zal Emile Boelens exclusieve inzichten onthullen uit een enquête onder 10.000 Europese consumenten en een nieuw perspectief bieden op wat online shoppers van retailers verwachten voor komende jaren. Hij duikt in de belangrijkste factoren die het consumentengedrag vormgeven en biedt een routekaart voor retailers die hun online strategieën willen verbeteren. Stage 5 16:00 — 16:30 Jesper Cederäng zal tijdens zijn sessie bespreken hoe OMD de waarde van marketing voor inzichtelijk maakt en tevens hiervoor bewijslast creëert. De focus ligt op het optimaliseren van online video-advertenties. KPI: niet de CPM, maar de ROAS is leading. Hier het hele EDAY-programma van vandaag.
emerce
03-10-2024 07:00