Online marketingcampagnes blijken bijna drie keer zoveel nieuwe klanten op te leveren, dan dat ze bestaande klanten activeren. Dat blijkt uit onderzoek van Billy Grace, dat duizenden online advertentiecampagnes analyseerde.
Het platform noemt de uitkomst opmerkelijk, omdat verwacht mag worden dat bestaande klanten vaker converteren na het zien van advertenties.
Het verschil tussen bestaande en nieuwe klanten is het grootst bij Pinterest. In het eerste kwartaal leverden Pinterest-advertentiebudgetten 290 procent meer nieuwe klanten op dan bestaande, in het afgelopen kwartaal was dat zelfs 360 procent.
Ook advertenties bij zoekmachines, zo constateert Billy Grace, leveren meer nieuwe klanten op dan dat ze bestaande in actie brengen. In het eerste kwartaal leverden advertenties bij zoekmachines nog 160 procent meer nieuwe klanten op, in het tweede was dat zo’n 200 procent.
CEO Mitch Voskuilen, duidt: “De laatste jaren hebben marketeers zich blind gestaard op het einde van de funnel, omdat het door privacyregulering lastiger is om de hele funnel te meten. De vraag is of die strategie nog rendeert. We weten nu dat online marketingbudgetten meer nieuwe klanten kunnen opleveren, dus zouden ze daar onze online advertentiebestedingen op moeten aanpassen. Marketeers zouden daarbij meer belang moeten hechten aan branding, awareness en andere inspanningen die renderen aan het begin van de funnel.”
Zijn start-up draait een maandomzet die naar jaarbasis vertaald twee miljoen euro bedraagt, aldus de net vertrokken CCO.
Foto: Headway, Unsplash
emerce
02-10-2024 06:21